piątek, 31 stycznia 2014

Zakończenie roku 2013

Za chwilę koniec stycznia i mam ostatni moment na uzupełnienie zaległych wpisów. Muszę się bardzo spieszyć, bo minuty płyną nieubłaganie.A oto o czym chciałam napisać ale się nie złożyło:

Kurs szycia pojagi

Zwlekałam z tym wpisem, gdyż miałam nadzieję dokończyć moją pracę, ale jak dotąd nie udało mi się tego zrobić, więc gotowa praca pojawi się za jakiś czas z dopiskiem 'kończę niedokończone - ciąg dalszy'.
Jak już pisałam wcześniej w niedzielę rano, po kursie w Toruniu, udałyśmy się z Basią do Warszawy do SZKOŁY PATCHWORKU na kurs szycia pojagi. Polega to na zszywaniu przezroczystych tkanin w jednym lub wielu kolorach. Gotowa zszywanka może pełnić np. rolę zasłony okiennej. Bardzo mi się to podobało, a szczególnie praca Ani Sławińskiej, którą miałam w głowie już od pewnego czasu:
Moja praca wymaga trochę poprawek, ale i tak szycie jej sprawiło mi dużą frajdę. Oto ona:
Bardzo piękną zasłonkę uszyła Basia. Teraz praca zdobi jej pracownię.
Szycie przebiegało w bardzo milej atmosferze. Na wszelkie pytania dostawałyśmy wyczerpujące odpowiedzi, a nad sprawnością maszyn czuwał Gienek, którego serdecznie pozdrawiam.
Na ścianach Szkoły wiszą różnorodne prace Ani, jedna piękniejsza od drugiej. Uszyte są z wielką lekkością i wdziękiem, miło jest je oglądać.Oto kilka z nich:
Dziękuję za miło spędzony czas i pozyskanie kolejnych umiejętności. Z pewnością pojawię się jeszcze w SZKOLE PATCHWORKU - jest jeszcze tyle technik do poznania...




Poduszki dla Łódzkiego Hospicjum dla Dzieci


W ramach akcji, którą prowadzi Cela z Elbląga, przekazałam z okazji Dnia Dziecka 67 poduszek do Łódzkiego Hospicjum dla Dzieci. Cela przysłała do mnie poszewki, a ja dałam do nich wypełnienia i gotowe poduszki przekazałam do Hospicjum. Dzień Dziecka świętowany był w plenerze, więc dzieci otrzymały poduszki w nieco późniejszym terminie, ale to i tak nie zmniejszyło ich radości. Poduszki szyły dziewczyny z forum dyskusyjnych: Szyjemy po godzinach, Kuferek oraz Szmatki. Wiedziałam tylko o forum Szyjemy po godzinach, do którego ja należę, o pozostałych dowiedzialąm się dopiero po otrzymaniu podziękowania od P. Prezes Zarządu Stowarzyszenia. Dlatego, koleżanki z KUFERKA i SZMATEK wybaczcie i wiedzcie o tym, że podziękowanie jest dla WSZYSTKICH autorek poduszek.
Przekazane poduszki można obejrzeć pod adresem (mam kłopot ze wstawieniem linka-dlatego w takiej formie):

https://picasaweb.google.com/109721753982462435829/PoduszkiDlaOdzkiegoHospicjumDlaDzieci

Nie znam autorek poduszek, więc podpisałam tylko swoje

Chętnie podpiszę pozostałe, tylko musicie mi podpowiedzieć. Dla ułatwienia każda ma swój numer, więc tylko wystarczy dodać imię.
A tu jest wpis na stronie Hospicjum:

http://hospicjumdladzieci.org/index.php/pl/aktualnoci/wydarzenia-2013/255-kolorowe-poduszki-dla-dzieci



Życzenia dla Oliwki

Nie byłabym sobą, gdybym nie wzięła udziału w akcji 'Życzenia dla Oliwki'. Zamiast kartki wysłałam Jej poduszkę z życzeniami:



5 komentarzy:

  1. Piękne prace zrobiłyście. Poduszki poznałam swoje,dodałam info pod zdjęciem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Halu, bardzo Ci dziękuję za miłe słowa. Dla mnie to ogromna przyjemność jak przyjeżdżasz do nas.
    Muszę wyjaśnić, że jedna ze sfotografowanych przez Ciebie prac, nie jest mojego autorstwa. Ten kolorowy ptaszek, który jest na zdjęciu trzecim od końca, jest prezentem od mojej siostry i przyjechał z Meksyku. Ja mu tylko doszyłam ramkę i z kolorowej szmatki zrobiłam obrazek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie będę prostowała w poście, bo wyjaśnienie jest tutaj :)
    Zobaczymy się jeszcze nie raz, ale na razie czekam na zajęcia w Powązkach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczną pracę zrobiłaś i z przyjemnością poczekam, żeby zobaczyć ją wykończoną :) Pojogi jeszcze nie próbowałam , ale może i na to przyjdzie czas:), poduszki słodko obszyłaś ale ta zamiast karteczki jest wyjątkowa !!! Przypominam o adresie wysyłki :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ramka do confetti jeszcze czeka, a to wstrzymuje mnie z napisanie posta z warsztatów. Jak nie dokończę obrazka w miarę szybko to będzie czekał nie wiem jak długo ...
      Adres już podaję :)

      Usuń